Subject: Kaks küsimust
From: "Hanna Kriiska" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Sat, 14 Jun 2025 16:37:16 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palun abi kahe küsimusega.

Esiteks, lugesin hiljuti Eesti Päevalehe juhtkirja "Andmekaitsega on hulluks 
mindud, paneme selle nüüd lühema keti otsa" ja tekkis küsimus, kas asjaolu, 
et joove on eriliiki isikuanne on meie oma ehk siis teie asutuse poolne 
tõlgendus või tõlgendab seda nii ka Euroopa Andmekaitsenõukogu ja Euroopa 
Liidu kohus?

Teine küsimus puudutab hoopis toimimisjuhendeid. Kas toimimisjuhendite 
loomiseks on olemas ka mingid üldised nõuded, peale selle, et kavandit 
tuleks teiega kooskõlastada? Küsin, sest koostan parajasti vabaühendustele 
suunatud andmekaitse juhendmaterjali. Eesmärgiks on julgustada vabaühenduste 
juhte teemaga rohkem tegelema. Tegu on lihtsas keeles ja vabaühenduste 
protsessidest (näiteks annetuste kogumine, vabatahtlike kaasamine) lähtuva 
juhendiga, kus on toodud kasulikke näpunäiteid. Tekkis küsimus, kas 
toimimisjuhend on pigem sektorispetsiifiline üldjuhend või ikkagi väga 
detailne juhend, mis peaks hõlmama pigem ainult üht tüüpi kolmanda sektori 
organisatsioone ja käsitlema väga konkreetseid näiteid?

Tervitades ja tagasiside ootama jäädes

Hanna Kriiska
Medata OÜ
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4xSRUz7Qy-Y97w6GRvpFqVwqPByGLAaWAlKwLGkVbJuvGJpKwwC8hk-QSRL6KaHLwXGdvhUi4c0BodH>

 <http://medata.ee/> medata.ee

Facebook @medata <https://www.facebook.com/andmekaitse>